Menu Close Menu

دپارتمان فناوری اطلاعات و ارتباطات

سخت-افزار
نرم افزار
شبکه
ICDL


فناوری اطلاعات Information Technology استفاده از رایانه ها بمنظور انجام عملیات هایی برای ذخیره، پردازش و تبادل داده گفته می شود. در واقع فناوری اطلاعات زیر مجموعه فناوری اطلاعات و ارتباطات(ICT)Information Communication Technology تلقی می شود.

سیستم های فناوری اطلاعات و ارتباطات باعث شده است که دسترسی به اطلاعات آسانتر و سریع تر و بدون محدودیت جغرافیایی باشد که باعث پیشرفت چشمگیر در زندگی روزمره بشر شده است. این سیستم ها از سیستم‌های کامپیوتری تشکیل شده است. علاوه بر این با معرفی اینترنت، جهان وارد عصر مجازی شد. تمام اینها توسط سیستم های کامپیوتری کنترل و مدیریت می شود. این سیستم های کامپیوتری خود دارای سخت افزار، نرم افزار و لوازم جانبی است. بنابراین، وجود افرادی متخصص و با مهارت جهت کار با هر یک از اجزای سخت افزاری و نرم افزاری این سیستم ها کاملا ضروری است. لذا باعث ایجاد فرصت های شغلی جدید و بی شماری شده است.

فناوری اطلاعات به چند بخش و گروه نرم افزار، سخت افزار، شبکه تقسیم می شود که هر کدام از این گروه ها نیز خود به چندین بخش و زیر دسته تقسیم میشوند.

استفاده روزمره و گسترده از سیستم های کامپیوتری در ادارات، موسسات، منازل و ... باعث نیاز به متخصصین و افراد با مهارت برای کار با این سیستم ها و رفع مشکلات آنها شده است. پس با آموزش در هر یک از زمینه های فناوری اطلاعات و ارتباطات وارد بازار کار شوید.

مطالب مرتبط با این صفحه